Ada Colau visita Casa Bloc, habitatges socials cogestionades per Fundació Astres

07/10/2022 | Inclusió social, Tercer Sector

El passat dimecres, 5 d’octubre, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va visitar la Llar Casa Bloc i va conèixer algunes de les persones residents i la feina d’acompanyament que fa la Fundació Astres a l’edifici, entitat que s’encarrega de la gestió de quatre habitatges per persones amb discapacitat.
Es tracta d’un projecte de vivendes socials impulsat per la Fundació Hàbitat3, fruit de la rehabilitació de dues plantes de l’antiga residència de Casa Bloc. Es tracta d’un clar exemple de com l’habitatge és un factor essencial d’empoderament de les persones perquè puguin assolir la plena inclusió.
L’antiga Residència de la Casa Bloc es va transformar i adaptar a les noves necessitats d’allotjament de persones ateses per entitats socials de la Taula del Tercer Sector. També per a persones en situació d’emergència social ateses pels serveis socials de l’Ajuntament de Barcelona.

Pròximament, el documental ‘Casa Bloc: Rehabilitació d’una idea’ a TV3
La rehabilitació de Casa Bloc per part de la Fundació Hàbitat3 va ser documentada en una peça audiovisual dirigida per Patricia Tamayo i Albert Badia, amb la coproducció de TV3, que va ser preestrenada fa poques setmanes al Caixa Fòrum.
Després de l’èxit d’aquesta primera emissió, el Documental Casa Bloc arribarà a TV3 en les pròximes setmanes. Una peça clau i necessària per reconèixer i documentar la transformació de l’edifici Llar Casa Bloc i per preservar la història d’aquest bloc d’habitatges emblemàtic. En breu més informació!