Manifest 8M Dincat

07/03/2022 | General

8 de març:
Dia Internacional de les Dones, per què se celebra?

El dia 8 de març se celebra el Dia Internacional de les Dones.
El Dia Internacional de les Dones va sorgir per reconèixer i defensar els drets de les dones treballadores.
A finals del segle XIX (19) i començaments del segle XX (20), les treballadores de les fàbriques van lluitar per aconseguir la igualtat per a la dona en el treball.
Actualment, en aquest dia es reivindica el paper de la dona en la societat. Es reivindica que totes les dones han de tenir els mateixos drets que els homes.
Es reclama el final de la discriminació cap a la dona.
Aquest 8 de març volem sumar-nos al manifest de la Fundació Cermi Mujeres i a totes les reivindicacions del moviment feminista.
Com a Dincat també volem reivindicar el dret al treball de les dones amb discapacitat recollit en l’article 27 de la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat.
Volem que el món laboral i empresarial tingui en compte les necessitats i capacitats de totes les dones, i especialment de les dones amb discapacitat intel·lectual.
Reivindiquem el dret de totes les dones a una formació inclusiva, amb suports i al llarg de la vida, per preparar-les al món laboral.
Reivindiquem el dret de totes les dones a tenir un lloc de treball i un salari digne.
Reivindiquem el dret de totes les dones a tenir els suports necessaris durant la seva vida laboral. Abans de trobar una feina, quan treballen, o quan busquen feina.
Reivindiquem el dret de totes les dones a escollir una feina que els agradi i que les ajudi a realitzar el seu projecte de vida de forma plena i independent.

Per tot això aquest 8 de març:

1. Exigim que es garanteixi la igualtat en l’accés al mercat laboral i a la formació professional a les dones amb discapacitat.
  2. Denunciem i rebutgem tot tipus de pràctiques sexistes i masclistes en l’àmbit laboral.
  3. Demanem que es recullin les dades i evidències de la situació de les dones amb discapacitat intel·lectual en el món del treball.

Reivindiquem que dones i homes tenim els mateixos drets, i que una societat inclusiva és una societat més justa.
Dones! lluitem pels nostres drets! Perquè 8 de març és cada dia!

#8mTOTESlesdones

Descarrega’t el manifest en pdf clicant aquí