Mentoria Social

Transformant les oportunitats i expectatives de les persones

La mentoria esdevé una eina d’intervenció social que promou la relació entre persones que voluntàriament s’ofereixen per a proporcionar un suport individual a una altra persona que es troba en una situació de risc d’exclusió.

Aquesta relació és motivada i tutoritzada per un o una professional que la supervisa i hi dóna suport per a garantir-ne la viabilitat.

Projectes de mentoria

Sapere Aude

La Fundació Resilis desplega Sapere Aude, és un projecte de mentoria social que treballa per la millora del rendiment escolar i la integració social de joves en acolliment residencial.

Inscriu-te al projecte Sapere Aude:

Us deixem alguns materials audiovisuals que ha generat el projecte:

• Spot de la 3a edició: clica aquí.
  • Clip de vídeo del Telenotícies Comarques de Tv3 el 10/12/18: clica aquí.
  • Acte de Presentació dels resultats de la 1aedició del Sapere Aude: clica aquí.

Meraki

MERAKI és una paraula grega que vol dir “fer les coses amb tot l’amor” i és el nom d’un projecte que et vol acompanyar al llarg de 6 mesos per tal d’oferir-te un suport en l’acompanyament d’aspectes de vida quotidiana a través d’una relació de mentoria.

Aquesta mentoria et pot oferir:

•  Un espai de confiança i una nova relació social sense prejudicis.
  • Trobades setmanals de 2 hores.
  • Suport i acompanyament en la vida diària.
  • Noves maneres d’enfocar aspectes de vida
    quotidiana des d’una experiència compartida.
  • Acompanyament a descobrir nous interessos i recursos que ofereix el territori.

Per a més informació podeu omplir el formulari de contacte.

Programa Català del Refugi (PCR)

Coneixes el Programa de Mentoria Social de la Direcció General de Migracions, Refugi i Antiracisme?
Acompanya de forma voluntària a persones refugiades i migrades per tal d’afavorir la seva autonomia i inclusió social al municipi.
Si resideixes en qualsevol municipi de Catalunya,  tens un parell d’hores a la setmana i tens ganes de ser important per a algú important, t’animem a que facis un grup d’entre 2 i 5 persones i participeu com a persones mentores.
Posa’t en contacte amb nosaltres i t’explicarem més detalladament com funciona i què cal fer per a començar la relació de mentoria❗
Per més informació, et pots dirigir a aquest correu: grupsacollida.igualtat@gencat.cat
Per inscriure’t al programa, ho pots fer aquí!

T’hi sumes? ✨

Vull ser mentor@, com m'apunto?

Si tens ganes de formar part i participar de forma voluntària en una de les accions de mentoria que desenvolupem, aquí tens una gran oportunitat. Necessitem persones com tu!

Quan rebem la teva inscripció, ens posarem en contacte amb tu per concertar una entrevista: on t’explicarem més el projecte, ens coneixerem, ens diràs les teves expectatives i valorarem el teu perfil.

Tens algun dubte?

Publicacions d’interès