Mentoria Social

Transformant les oportunitats i expectatives de les persones

La mentoria esdevé una eina d’intervenció social que promou la relació entre persones que voluntàriament s’ofereixen per a proporcionar un suport individual a una altra persona que es troba en una situació de risc d’exclusió.

Aquesta relació és motivada i tutoritzada per un o una professional que la supervisa i hi dóna suport per a garantir-ne la viabilitat.

Projectes de mentoria

Publicacions d’interès

PROJECTE SAPERE AUDE

La Fundació Resilis desplega un projecte de mentoria juvenil que està actiu actualment. Es tracta del Sapere Aude, una iniciativa que acompanya a infants i joves en acolliment residencial en la millora dels seus resultats escolars i la seva integració social.

Us deixem alguns materials audiovisuals que ha generat el projecte:

• Spot de la 3a edició: clica aquí.
  • Clip de vídeo del Telenotícies Comarques de Tv3 el 10/12/18: clica aquí.
  • Acte de Presentació dels resultats de la 1aedició del Sapere Aude: clica aquí.

PROJECTE ARRELA'T

La vulnerabilitat i exclusió social dels col·lectius joves atesos és  més present en territoris on els recursos socieductius estan disseminats.

Per donar una resposta socieducativa inclusiva als nois i noies i apoderar la comunitat de la que formen part es planteja el projecte de mentoria social Arrela’t.

Es tracta d’una acció socieducativa amb una base d’acció voluntària que utilitza un dels bens del territori com a eix vertebrador: l’esport.

Per a més informació consulta el díptic descriptiu del programa: clica aquí.

PROJECTE ORACULI

Oraculi, paraula llatina origen de mentor, dóna traçabilitat al servei d’acompanyament i formació instrumental i prelaboral de transició per a joves emigrats sols en les tres fases d’intervenció que es realitza en el recurs de Primera Oportunitat: acollida, itinerari de Projecte Vital i el suport entorn educatiu i laboral. Ho fa a través de la mentoria social per impulsar l’aprenentatge a través de l’esport i la cultura, posant en valor els recursos del territori, mobilitzant-los per facilitar l’acompanyament i incorporació del jove a la seva comunitat de referència. Consulta el programa: clica aquí.

S’impulsa des del Centre de Formació d’Adults que gestiona la Fundació Gentis a les Terres de l’Ebre.

Guia de Mentoria

Eixos d’Identitat #4

Suma't a la mentoria!

Si tens ganes de formar part i participar de forma voluntària en una de les accions de mentoria que desenvolupem, aquí tens una gran oportunitat. Necessitem persones com tu!