Reforma jurídica i discapacitat

22/11/2021 | Discapacitat intel·lectual, Fundació Astres

Des de la Fundació Astres aplaudim la decisió del Goven d’impulsar un decret llei per reformar el Codi Civil Català, que ens permetrà passar d’un model d’incapacitació jurídica a un model basat en els suports i en el respecte als drets de les persones amb discapacitat.
També considerem necessari i ens sumem a les demandes de DINCAT per tal que es despleguin les mesures administratives i organitzatives, tant per part del Govern com per part del poder judicial, acompanyades del finançament necessari, que facin viable una aplicació adequada de la nova llei, que evitin la incertesa, la inseguretat i la frustració de persones, famílies i professionals de les entitats.

De la mateixa manera, insistim en la importància que la llei posi a l’abast els mecanismes necessaris perquè les persones amb discapacitat intel·lectual que ho necessitin puguin prendre decisions segons la seva voluntat, desitjos i preferències amb les garanties necessàries per evitar que pateixin cap mena d’abús.

Us compartim la Guia elaborada per DINCAT, per respondre dubtes i preguntes que aquesta reforma ens planteja. Cliqueu aquí per consultar-la.