Tallers de coeducació i prevenció de violències masclistes

30/05/2022 | Famílies, Fundació Astres, General, Inclusió social

Canvia el conte” és un projecte liderat per Cristina Vilà, llicenciada en sociologia i mare d’una adolescent amb síndrome d’Asperger, que treballa per fer prevenció de violències masclistes a través dels contes amb una mirada interseccional, per tal que cap persona – independentment de la seva condició, identitat, expressió, etc – quedi exclosa d’aquest treball.

L’objectiu d’aquest projecte és aprendre a conèixer els nostres drets: el dret al propi benestar, el dret al plaer o el dret a viure sense discriminacions ni violències. També es treballa perquè les persones puguin adquirir habilitats que els permetin aprendre a defensar el que volen i el que no, i es faciliten eines per aprendre a establir relacions des del bon tracte. S’obren espais per treballar els drets sexuals i el dret al bon tracte a través d’una mirada no capacitista. A les sessions s’utilitzen materials molt visuals i entenedors, adaptats a totes les capacitats.

La propera sessió/acció del projecte serà el proper dimarts, 7 de juny a les 11h i consistirà en una xerrada teatralitzada a l’auditori de Santa Coloma de Farners.

Aquest és un projecte finançat per l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners i en el qual s’han realitzat tallers de coeducació i prevenció de les violències masclistes amb les persones ateses, amb els i les professionals i amb les famílies del Centre Ocupacional que la Fundació Astres té a Santa Coloma de Farners.