El Tercer Sector reclama garanties per cobrir els sobrecostos derivats de la COVID19

19/01/2022 | General

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i la Confederació Empresarial del Tercer Sector, com a organitzacions representatives del tercer sector social, reclamen al Govern de la Generalitat de Catalunya mesures de suport per als col·lectius en situació de vulnerabilitat i les entitats socials que els atenen i acompanyen per fer front a la sisena onada de la pandèmia.

Entre les diverses demandes, el Tercer Sector Social reclama a les administracions públiques que es facilitin tests d’antígens i mascaretes FFP2 a les entitats socials, un material indispensable de prevenció i protecció tant per a les persones en situació de vulnerabilitat com per a les professionals. El sector considera que, amb la regulació que fixa el preu màxim dels tests d’antígens i que s’acaba d’aprovar, no n’hi ha prou per garantir que els col·lectius en situació de vulnerabilitat en tinguin accés. Recorda que aquests col·lectius compten amb uns recursos econòmics molt limitats però que, a la vegada, tenen més probabilitat de contagiar-se perquè estan més exposades al virus per les seves condicions socioeconòmiques (treballs més precaris, sense opcions de fer teletreball, etc.).

Podeu llegir la nota de premsa completa aquí