Voluntariat

El voluntariat és qui per elecció pròpia dedica una part del seu temps a l’acció solidària, altruista, sense rebre remuneració a canvi.

El voluntariat és un valor afegit per les entitats que constitueixen Plataforma Educativa, aporta un punt de contacte amb la societat, amb l’entorn directe dels serveis i amb les xarxes socials dels barris, municipis o ciutats. Facilita el retorn a la societat de la tasca que fem actuant com a agents de comunicació, difusió i reconeixement de la tasca professional que els projectes i serveis desenvolupen.

Com la resta de perfils propis dins l’organització, el voluntariat té dret a conèixer i formar part dels òrgans de participació així com dels espais on es comparteixen informacions fora de l’àmbit tècnic o estrictament professional.

El servei Acciona’t neix per donar nom a totes aquelles persones (ciutadanes, voluntàries, treballadores) que desinteressadament dediquen el seu temps lliure a iniciatives i projectes socials de voluntariat dins d’alguna de les entitats de  Plataforma Educativa.

Acciona’t funciona gràcies a l’esforç per part de cada entitat de Plataforma Educativa, que aporta un percentatge de l’equip de recursos humans per donar forma i solidesa al Voluntariat i donar resposta a les necessitats concretes de cada organització en relació a les persones voluntàries.

PAPER DE LA PERSONA VOLUNTÀRIA

Com a persona voluntària, el teu paper és viure de prop i sentir-te partícip dels petits i grans èxits aconseguits per les persones ateses. Totes les activitats aporten un gra de sorra a la millora de la qualitat de vida de les persones i la defensa dels seus drets.

OPCIONS DE VOLUNTARIAT A L'ENTITAT

Les principals opcions de voluntariat són:

• Acompanyar i/o donar suport a les persones que atenem.
  • Participar en el desenvolupament d’activitats de socialització, sensibilització i comunitàries que organitzem entre les persones ateses, voluntàries i professionals.
  • Ajudar en feines d’organització de l’entitat.

Des de l’Associació Acciona’t et podem oferir altres opcions d’accions de voluntariat que ajuden al desenvolupament de l’acció social en una ciutat o municipi on l’entitat porta a terme els seus projectes.

VOLS MÉS INFORMACIÓ?

Si tens 16 anys o més, i vols saber-ne més envia’ns un correu perquè et puguem explicar tots els detalls de l’entitat i el voluntariat sense cap compromís.

Si finalment vols formar part de l’acció social que desenvolupem, ens reunirem en privat per trobar el voluntariat que s’ajusti millor a les teves expectatives i disponibilitat i a les necessitats dels programes de l’entitat.

Vols fer voluntariat?

Si ets una persona activa, dinàmica, solidària i compromesa, disposes de temps que vols dedicar a altres persones, i tens ganes de fer activitats i compartir noves experiències amb nosaltres, escriu-nos i explica’ns-ho.

Contacta amb nosaltres