DIXIT Girona: Conferència sobre Transtorns de la Conducta i els Drets: El Model Llorà-Can Font

15/09/2023 | Fundació Astres

Can Font és un servei d’acolliment residencial especialitzat per a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament que, pel trastorn de conducta que pateixen, requereixen suport extens. En aquest centre, ubicat a Llorà (Girona) i gestionat per la Fundació Astres, s’hi aplica un model de suport conductual positiu per al desenvolupament i la millora de la persona fins que pot anar a un altre recurs amb menys intensitat de suport.

Per conèixer millor aquest model d’atenció, DIXIT Girona Centre de Documentació Marià Casadevall organitza la conferència “Trastorns de la conducta: de la contenció als drets. El model Llorà-Can Font, experiències i aportacions de l’abordatge dels reptes de la conducta”. Se celebrarà el 5 d’octubre i tindrà un format híbrid: tindrà lloc a l’Auditori de la Fundació Support Girona i es retransmetrà en directe per internet.

L’activitat anirà a càrrec de Jos Palà, psicòleg especialitzat en patologia dual i director de la llar residència Can Font, i d’Imma Bellatriu, psicòloga i directora d’un centre ocupacional i d’una residència per a persones amb discapacitat psíquica i trastorns de conducta de la Fundació Astres.

Els ponents explicaran el model “Llorà-Can Font”, que ofereix a les persones residents una atenció individualitzada, integral i sistèmica, intervenint de manera complementària en quatre grans àrees: l’ajustament personal i social, l’ocupació terapèutica, les activitats d’oci i lleure, i la vida quotidiana.

Les persones usuàries aporten les seves idees, il·lusions i desitjos a l’hora de programar les activitats, les quals poden ser individuals o grupals, però sempre posant la persona al centre i amb un enfocament comunitari i inclusiu. L’objectiu final és que les persones que viuen a Can Font se sentin respectades i ben acompanyades en el seu procés vital, i afavorir amb totes les eines disponibles el seu benestar, millora personal i felicitat.

Durant la xerrada, també es detallarà la tasca que es duu a terme amb les famílies, els tutors i els agents comunitaris, ja que, a banda de les entrevistes de seguiment individualitzades, s’anima l’entorn de les persones ateses a participar del grup de suport a familiars i de l’escola de família.

Més informació i inscripcions:

• Data: 5 d’octubre de 2023. De les 12 a les 13:30 hores.
  • Lloc: Auditori de la Fundació Support Girona (Carrer de Pierre Vilar, 5, Baixos).
  • Format: Híbrid, activitat presencial que es retransmetrà en directe per internet.
  • Inscripció: empleneu el següent formulari abans de les 10 del matí del dia de l’activitat. En cas que seguiu la conferència per internet, ompliu aquest formulari i rebreu l’enllaç i la contrasenya al correu electrònic que indiqueu.
  • Organització: DIXIT Girona.